Novinky z motorek Kawasaki 2017

Dnes zde máme článek pro všechny milovníky rychlých motorek. Do začátku si můžeme shrnout, že se vlastně jedná o dvoukolový dopravní prostředek poháněný spalovacím nebo v dnešní době stále častěji elektrickým motorem. Kola jsou umístěna za sebou a pohonná jednotka mezi nimi. Řidič sedí na motocyklu obkročmo a směr jízdy řídí pomocí řidítek. Historicky první motocykl vznikl v roce 1885, byl poháněný petrolejem a vyrobili jej Gottlieb Daimler a Wilhelm Maybach. Pokud se podíváme do našich končin, tak první český motocykl vyrobil vyrobila dvojice Václav Klement (původně knihkupec) a Václav Laurin (mechanik) a předvedli jej v roce 1899.


V úvodu bychom měli uvedenou velmi stručnou historii motocyklů jako takových, nicméně tento článek cíli na jednoho konkrétního výrobce. Detailně si totiž probereme světoznámou společnost Kawasaki. Nebylo by fér, kdybychom se bavili pouze o motocyklové divizi, málokdo totiž ví, že společnost Kawasaki je doslova gigant, který má pod sebou různé divize s rozmanitým zaměřením.

 

Působnost společnosti Kawasaki


Své know-how, které dokázala nashromáždit za více jak 100 let existence se podepsalo například na lodní divizi, která dnes produkuje stále větší, rychlejší a více automatizované transportní lodě s co nejúspornějším provozem. Dále si můžeme Kawasaki představit jako výrobce extrémně rychlých vlaků Shinkansen, které dosahují až 380km/hod. Pokud rádi létáte, i tady se můžete s touto společností setkat při výrobě leteckých motorů, ale i letadel, vrtulníků a ve vývoji letounu Supersonic Transport (SST), který bude létat ve výškách  20km a rychlostí 2,5 machů. Jejich vývoj jde dokonce i dál, než do výšek 20km, Kawasaki se účastní soutěže o dobývání vesmíru. Kromě zakázek ministerstva obrany Japonska se účastníme mezinárodního vývoje letadel jako je V2500, RB211/Trent, PW4000 nebo CF34. 

 

Pro ty co máme rádi infrastrukturu, která je pevně spojena se zemí, i tady se setkáváme s touto společností, protože projekční kanceláře se podílely na vývoji vrtacích strojů, které sloužily pro ražení Eurotunelu, spojujícího Anglii s Francií. Podobné razící zařízení pomohlo vybudovat Trans Tokyo dálnici. Kawasaki je proslulá stavbou mostních konstrukcí a její nejproslulejší dílo je Akashi Kaikyo vysutý most, ve své době nejdelší na světě. Když jsem uvedl, že Kawasaki je gigant, jak se sami můžete přesvědčit ani trochu jsem nepřeháněl.

 

Divize motocyklů


Nyní se již konečně dostáváme ke slíbené divizi motocyklů, dovolte mi shrnou i její dlouholetou historii. V roce 1963 se firmy Kawasaki a Meguro sloučily, aby vznikla Kawasaki Motorcycle Co., Ltd. Kawasaki od svéhu debutu v roce 1953 představila několik historicky vyjímečných motocyklů, jako byly dvoutaktní "H1," čtřtaktní "Z1" , "GPz900R", "GPZ750 Turbo", "ZXR750". Tyto motocykly byly důležitým milníkem v historii motocyklů a díky své technologii a know how byly o krok před konkurencí. Mnoho z ikonických modelů byly důležité nejen pro firmu Kawasaki, ale i pro celý motocyklový svět.

 

Ikonické modely společnosti Kawasaki:


  • B8 125 (1962)
  • B8M (1963)
  • Dave Simmonds H1 R500 (1971)
  • H2 750 (1972)
  • Z1 900 (1972)
  • H2R and KR750 (1973-1976)
  • KR250 (1975)
  • Z1300 (1979)
  • KX500 (1991)
  • Ninja ZX-12R (2000)
  • Z 750 (2004)
  • KX450F (2012)
  • Z1000 (2013)

 

Dnes je Divize motorů a motocyklů samostatnou částí koncernu Kawasaki Heavy Industries, Ltd., která nabízí své produkty přímo zákazníkům. Tato společnost vyvijí motocykly s motem “Poskytnout jezdci dokonale ovladatelný výkonný motocykl s jedinečnou individualitou a vyspělými technologiemi a užít si tak radost z jízdy!”. Tato divize vyrábí celou škálu produktů, včetně motocyklů, čtyřkolek ATV, rekreačních a pracovních čtyřkolek UTV, vodních skůtrů JET SKI® a malých benzinových motrů.

 

 

Divize motocyklů každým rokem průběžně rozšiřuje řadu svých produktů dle potřeb zákazníků a pokračuje v budování svého letitého renomé. Není tomu ani letos, kdy představila Kawasaki novinky 2017 v řadách motocyklů:

 

  • Ninja ZX-10RR
  • Ninja 650
  • Z1000 R Edition
  • Z900
  • Z650
  • Z1000 SX
  • Versys-X 300
  • SX-R
  • Vulcan S Cafe
  • a jiné..

 

Mě osobně velmi zaujal model Kawasaki NINJA ZX-10RR, který je doslova krásný a čiší z něj dynamika. Jedná se o špičkový motocykl vybavený tou nejmodernější technologií. Teď zmíním detailní informace tohoto modelu a většina této porce bude spíše pro “fajnšmekry”. Tento model je vybaven odlehčenými koly MARCHESINI a předními brzdovými třmeny Brembo M50. Mimo to má zcela upravenou hlavu válců společně s klikovou skříňí, aby motor zvládl extrémní zacházení. Obousměrný Quick Shifter je u RR samozřejmostí!


 

 

 



TYP RÁMU

Hliníkový

MOTOR

4-taktní řadový čtyřválec chlazený kapalinou, DOHC, 16V, vrtání zdvih 76 x 55 mm, kompresní poměr 13,0:1

OBSAH

998 ccm

VÝKON

147,1 kW ( 200 PS ) při 13000 ot/min s RAMair 154,4kW ( 210 PS )

TOČIVÝ MOMENT

113,5 Nm při 11500 ot/min

SPOJKA

Manuální vícelamelová v olejové lázni

PŘEVODOVKA

6- rychlostí

SEKUNDÁRNÍ POHON

Řetěz

BRZDY

Přední 2x plovoucí kotouč 330 mm s radiálním čyřpístkovým třmenem BREMBO M50, zadní 1x kotouč 220 mm, ABS

DÉLKA

2090 mm

VÝŠKA

1145 mm

ŠÍŘKA

740 mm

ROZVOR

1440 mm

VÝŠKA SEDADLA

835 mm

SVĚTLÁ VÝŠKA

145 mm

OBJEM NÁDRŽE

17 litrů

POHOTOVOSTNÍ HMOTNOST

206 kg


DV MOTO Zlín

 

Společnost DVTM s.r.o. Byla založena v roce 2006 a již od svého založení se zabývá prodejem motocyklů a kompletním příslušenstvím, které k silničním motocyklům patří. Již od založení společnosti je oficiálním prodejcem italských skútrů patřících pod křídla koncernu PIAGGIO. V roce 2010 se přestěhovali do Zlína do pronajatých prostor. V roce 2012 otevřeli zbrusu nový showroom ve vlastních zrekonstruovaných prostorách ve Zlíně Malenovicích kde je můžete najít i dnes a obrátit se při výběru Vašeho nového motocyklu, skútru nebo čtyřkolky!


Kontakt

DVTM s.r.o.
Jarolímkovo nám. 971,
Zlín-Malenovice

tel: 777 764 430
tel: 777 001 471



Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit